5 Kasım 2014 Çarşamba

Saçkıran İçin Bakım Yağı

Saçkıran Yağ Bakımı


Asit uygulaması sonrası bir bakım yağı kullanmaya başladım. Gerçi bu yağlarla bakım mevzusuna, saçkıran için satılan ürünlerden dolayı alışığım. Ama kendi hazırladığım karışımın gerek saç derisini kaşındırması gerekse deride yarattığı pembeleşme yüzünden ben satılan o ürünlerden daha kaliteli olduğunu düşünüyorum. 


İkinci parti yağ siparişimi verdim malum 8 kasımda yani cumartesi günü 1 ayı doldurmuş olacağım için tekrar asit uygulayacağım saç derime. Sonrasında bu yağları kullanarak hem saç derisinin soyulmasını kolaylaştıracağım, hem kıl köklerini besleyeceğim hem de mantar vb. durumlara karşı oldukça etkili olacaklar. Lafı uzatmadan yağları yazıp karışımı veriyorum. Evet sosyal hayattan uzaklaştıran bir hastalık bu yaşadığım dolayısıyla dinleyen birileri veya yazılacak bir ortam oldu mu insanlarla fazla konuşuyor veya yazıyorum. Maruz görün.


Saçkırana İyi Gelen Yağlar


Öncelikle bu kürde kullandığım yağları yazayım. Ayrıca bu yağ karışımını sakal kırana da uygulayabilirsiniz.

Hint Yağı : Saç dökülmeleri, kirpik uzatma bıyık bakımı, sakal bakımı gibi alanlarda kullanılan bu yağın ingilizce adı "castor oil" yabancı kaynaklarda okuduğum yazılar özellikle youtube de bununla ilgili izlediğim video sonunda ben içeriğe biraz baktım. Yağ ricinoleik acid içeriyor ve yağın mantar kırıcı olduğu dezenfektan amaçlı kullanıldığı ve bilinen en iyi müshil ilaçlarından birisi olduğunu okudum, esansiyel yağları seyreltmek gerekiyordu, hem fiyatları pahalı hem de seyreltilerek kullanın yazdığı için ben hint yağı kullandım. Saç köklerini beslemesi için.

Çörek Otu Yağı: Bir çok hastalığa iyi geldiği yazan bir yağdı, özelikle saç hücrelerini canlandırdığı saç beyazlamasına iyi geldiğini okuyunca bu yağı kullanmaya karar verdim. İngilizcesi "black seed oil" olan bu yağın saçkırana iyi geldiği yazıyordu birçok internet sitesinde.

Çay Ağacı Yağı: Daha önce yazısını yazmıştım, ciddi mantar, virüs ve siğil kırıcı bir yağ. İngilizcesi "tea tree oil" yabancı kaynaklarda çok geçiyordu, bir de saçkıranın bir mantar hastalığı olduğu kabulü beni bu yağa daha fazla yaklaştırdı, ayrıca alopecia areata'yı bu yağla geçiren insanları okuyunca kakar verdim. Bu arada bu yağa karşı sizi uyarayım, piyasadaki bir çok marka bu yağı şişelemiş. Ama çoğunun sahte olduğunu okudum.

Tarçın Yağı: Tarçın yağının saçkıranda çok faydalı olduğunu hemen hemen hepiniz okumuşsunuzdur. Hatta tarçın esansı der bizim memleketin çakma şifacı ve aktar taifesi. İngilizce "cinnamon oil" olarak arattığımda saçkıranla alakalı çok şey bulamadım yabancı kaynaklarda bilgi azdı. Ancak bu bilgi azlığını işe yaramaz olarak değerlendirmeyin, örneğin sarımsakla ilgili yabancı yazılar 2010 yılından sonra artmış, en çok 2012 yılındaydı, yani bizde köylü kadının önerdiği şey adamlarda 2012 de popüler olmuş. Tarçın yağının özellikleri arasında çok iyi bir mikrop kırıcı olması geliyor. Hatta bilinen en iyi mantar karşıtı yağlardan birisi. Peki bizim ülkemizde neden tarçın esansı olarak geçiyor, çünkü dedim ya aktarlarda satılan yağların hemen hepsinin sahte olduğunu bu araştırmalarda öğrendim. Yağın orjinalini anlamak için size pratik bir yöntem söyleyeyim, bir damla yağı dudaklarınıza sürdüğünüzde yakması ve karıncalandırması gerekiyor.

Lavanta Yağı: İlginçtir bizde çok fazla bilinmiyor ama yabancı kaynaklarda "lavander oil" özellikle saçkırana çok tavsiye edilen bir yağ. Bir de soğan suyu çok tavsiye ediliyor, yani her iki siteden birinde soğan suyu ve lavanta yağı yazısı okudum, bizdeki sarımsak gibi, bu yüzden yağ karışımı formuna ekledim bende

E Vitami: Bu ürün dövme silme işlemi için asit uyguladıktan sonra kullanıyordum cildin çabuk iyileşmesi için. sonuçta e vitaminin saçları beslediği hangi yağ hakkında bilgi ararsanız karşınıza çıkar, içerisindeki e vitamini hede yapar hödö yapar diye. saç köklerini beslediği düşünlürse, özlellikle asit sonrası da iyi bir bakım yapması için bu yağı da karışıma ilave ettim.

Ardıç Katranı: Bizdeki şifacılar bundan çok bahsetmiş, iyi bir mikrop kırıcı olduğunu mantarlara ve mayalara karşı kullanıldığını okudum. Özellikle saç derisi hastalıklarında seboreik dermatit, sedef, kepeklenme gibi durumlara iyi geliyor. Birde bu bizim meşhur internetten saçkıran ilacı yapanlar da hep bu maddeyi ön plana çıkarmış ben de aldım. İlk seferde yağ karışımına koyma gafletinde bulundum. Çok rezil kokuyor. Arıç katranı pis kokan bir malzeme, bu yüzden ben kendisini karışıma koymayacağım akşamları yağı sürüp sabaha kadar beklenilmesi (mümkünse bone takın kafanıza sonra yastık yağ oluyor :) ) sabah yıkanılması taraftarıyım. yağı sabah akşam uyguluyorum, sabah normal karışım akşamsa ardıç katranı da sürüyorum saç derisine.

Saçkıran Yağı


  1. 30 ml hint yağı
  2. 30 ml çörek otu yağı
  3. 10 ml çay ağacı yağı
  4. 10 ml tarçın yağı
  5. 10 ml lavanta yağı
  6. 10 ml e vitamini
Bu yağları karıştırın saç bakım yağınız hazır. Not olarak ilave edeyim, benim kullandığım yağ karışımı çok kötü kokmasa da tuhaf biçimde benim miğdemi bulandırıyor. Ama yağı kafama sürdüğümde ailemden diğer kimseler bu bulantıyı yaşamıyor, sadece kız kardeşim kokunun iyi olmadığını söyledi, yağ iyi koksun istiyorsanız siz limon yağı da ilave edebilirsiniz.Yağı sabah akşam sürün, ben sabahları saf sürüp akşamları çok az da saf ardıç katranıyla karıştırıp sürüyorum.

Ardıç katranını ben akşamları uyguluyorum sabah yıkıyorum, baldan kıvamlı bir madde ve gerçekten çok kötü kokuyor. Özellikle okula gidenler veya çalışanlar için iyi olmaz bu koku. 

Ha unutmadan şunu da ilave edeyim ki, saçlarımı yıkamadan önce ketoral şampuanı saç derime sürüyorum, daha yıkanmaya başlamadan sürüyorum. Sonra duşun altına giriyorum. Ketoral fungoral veya diğer mantar karşıtı şampuanları böyle yıkanmadan kafama srüyorum ilk seferde sonra ikinci şampuanlamada başka şampuan kullanıyorum. Bu ketoralı falan bir dönem doktor yazdığı için kullanmıştım. Size de öneririm bunlarda ketakanozol diye bir madde var ve mantar kırıyor. Yani iyi geliyor diye düşünüyorum ama gene de siz siz olun çok uzun süreler örneğin 4 aydan fazla kullanmayın. Yağ tarifi şimdilik bu kadar bir sonraki yazımda hazırladığım sulu çözeltiyi de anlatacağım.

6 yorum:

  1. Bir blog kurmussunuz yardimci olayim diye ama gunler once sordugum soruya hergun bir umutla nete girip sitenize bakmama ragmen cevap verme zahmetinde bulunmamissiniz... keske umut verip kendinizi geri cekmeseydiniz...

    YanıtlaSil
  2. Merakla beklıyoruz. Her gun sıteye gırıyorum. Ama degısen bır sey yok. Sonuc ne oldu? Aynı sıkıntı ıle yıllarca ugrastım

    YanıtlaSil
  3. gamze hanım uygulamalarınızdan sonuç aldınızmı tamamen iyileştinizmi acaba 5-6 saatttir netteki sayfalarınızı okumaya çalışıyorum lütfen sonucu yazarmısınız benim saçlarımda sizin resimdeki görüntüyle hemen hemen aynı dökülme şekli. bandana kullanıyorum hep. eğer sonuç olumluysa lütfen yazın bende denerim o kadar ümitsizimki. umarım sonuç almışsınızdır. hoşcakalın.

    YanıtlaSil
  4. arkadaşlar bir yazı yayınlayacağım yakında

    YanıtlaSil
  5. yakında bir yazı yazacağım

    YanıtlaSil